dilluns, 19 de novembre del 2012

Informe de síntesi


Explicació i comparació dels mapes conceptuals
Primerament he volgut tornar a copiar el mapa de conceptes de l’avaluació inicial amb el programa Cmaps per tal que quedés més integrat dins aquest document. En aquest mapa hi vaig voler fer una relació molt simple, partint dels meus coneixements previs,  entre els quatre conceptes, la interrelació entre societat i educació, la millora que provoca aquesta en la societat, que la tecnologia és un recurs per a l’educació i que està a l’abast de la societat, que la tecnologia i la ciència es necessiten i que la ciència genera canvis en la societat. Això és tot. Després de fer la lectura dels materials de l’assignatura, de l’article de Domènech i Tirado, i sobretot del debat CTS tant intens i interessant, penso que hi ha una relació i una interdependència entre ciència, tecnologia, societat i educació amb nous conceptes que creen i amplien moltes connexions entre ells. Per tant, en aquest mapa conceptual final hi ha una ampliació dels coneixements que s’enllacen entre ells mitjançant proposicions fent que la xarxa del mapa quedi més ampliada. Com he comentat abans, s’ha produït, mitjançant un aprenentatge significatiu, una formació, és a dir, el que he après amb el mapa final ha estat compatible amb els meus coneixements previs que han estat ampliats i interioritats. . Ho clarificaré en un quadre comparatiu entre els dos mapes conceptuals seguint alguns dels criteris d’avaluació presentats en el cas 3 (Creació de models a classe: Classe de literatura britànica):

CRITERIS
MAPA CONCEPTUAL: AVALUACIÓ INICIAL
MAPA CONCEPTUAL: FINAL
Amplada de xarxa (nombre de nodes)
Escàs nombre de nodes
Molts més nombres de nodes
Nombre de proposicions
Poques combinacions
Moltes combinacions node- enllaç- node
Exemples
No n’hi ha cap
Alguns exemples
Tipus de relacions
No hi ha jerarquia
Profunditat jeràrquica amb diferents nivells que van d’allò més global a allò més concret.
Nombre de conceptes
Quatre conceptes
Hi ha molts conceptes
Proposicions utilitzades
Poques i concretes
Moltes i variades
Validesa
No hi ha massa validesa
Hi ha validesa ja que està argumentat a partir de fonts fiables.
Connexions significatives
Partint dels coneixements previs
Article, materials assignatura i debat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada