Explicació i comparació dels mapes
conceptuals
Primerament
he volgut tornar a copiar el mapa de conceptes de l’avaluació inicial amb el
programa Cmaps per tal que quedés més integrat dins aquest document. En aquest
mapa hi vaig voler fer una relació molt simple, partint dels meus coneixements
previs, entre els quatre conceptes, la
interrelació entre societat i educació, la millora que provoca aquesta en la
societat, que la tecnologia és un recurs per a l’educació i que està a l’abast
de la societat, que la tecnologia i la ciència es necessiten i que la ciència
genera canvis en la societat. Això és tot. Després de fer la lectura dels
materials de l’assignatura, de l’article de Domènech i Tirado, i sobretot del
debat CTS tant intens i interessant, penso que hi ha una relació i una
interdependència entre ciència, tecnologia, societat i educació amb nous
conceptes que creen i amplien moltes connexions entre ells. Per tant, en aquest
mapa conceptual final hi ha una ampliació dels coneixements que s’enllacen
entre ells mitjançant proposicions fent que la xarxa del mapa quedi més ampliada.
Com he comentat abans, s’ha produït, mitjançant un aprenentatge significatiu,
una formació, és a dir, el que he après amb el mapa final ha estat compatible
amb els meus coneixements previs que han estat ampliats i interioritats. . Ho clarificaré en un quadre comparatiu entre els dos
mapes conceptuals seguint alguns dels criteris d’avaluació presentats en el cas
3 (Creació de models a classe: Classe de literatura britànica):
CRITERIS
|
MAPA CONCEPTUAL: AVALUACIÓ INICIAL
|
MAPA CONCEPTUAL: FINAL
|
Amplada de xarxa (nombre de nodes)
|
Escàs nombre de nodes
|
Molts més nombres de nodes
|
Nombre de proposicions
|
Poques combinacions
|
Moltes combinacions node- enllaç- node
|
Exemples
|
No n’hi ha cap
|
Alguns exemples
|
Tipus de relacions
|
No hi ha jerarquia
|
Profunditat jeràrquica amb diferents nivells que van
d’allò més global a allò més concret.
|
Nombre de conceptes
|
Quatre conceptes
|
Hi ha molts conceptes
|
Proposicions utilitzades
|
Poques i concretes
|
Moltes i variades
|
Validesa
|
No hi ha massa validesa
|
Hi ha validesa ja que està argumentat a partir de fonts
fiables.
|
Connexions significatives
|
Partint dels coneixements previs
|
Article, materials assignatura i debat.
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada